Saturday, January 26, 2013

Mantera Janji...

Berjanjilah...
Sekuat hatimu...
Agar sang setia terusan menunggu...
Walaupun berkurun lalu...

Berjanjilah...
Sekuat hatimu...
Agar sang setia terhanyut dibuai angan...
Walaupun bisa luka perlu ditelan...

Berjanjilah...
Sekuat hatimu...
Agar sang setia tetap tega...
Walaupun merentasi ranjau luka...

Berjanjilah...
Sekuat hatimu...
Agar sang setia mampu menyeka airmata...
Yang setia menjadi teman tanpa suara...

Kerana sang setia itu adalah aku...
Maka berjanjilah...


~RinDaSahaRa~

Saturday, January 12, 2013

cerita krisis air...

haluuuuuuuuuuuuuuuu semua...lama tak menyawang ni rindasahara cuba nak menyawang balik...walaupun penat mencuci rumah tak habis lagi...phewwww...sekali rombongan famili rindasahara datang dengan meriahnya menyerbu ke rumah rindasahara...dah tu elok-elok juga mereka datang waktu krisis air di lembah klang gelombang pertama sudah tamat...gelombang kedua belum bermula lagi ni...haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

sebut pasal krisis air...semua tahu di kawasan Lembah Klang ni memang parah krisisnya...rindasahara pon terkena tempiasnya...hah,baru kau tahu langit itu tinggi okai...bila ketiadaan air,sungai amatlah diperlukan...tapi sungai klang bukanlah tempat yang bagus untuk anda berenang,menyelam,mencuci apatah lagi memasak okai...makanya pihak berwajib telah menyediakan bertong-tong air di kawasan terlibat termasuklah kawasan rumah rindasahara ni...kalau rumah teres kau rileks aje angkat air masuk dalam rumah kannnn...

Dan rumah rindasahara jenis apartmen...suwittttt2 gitu kannn...rindasahara pula berhabitat di tingkat 3...tak ke haru biru mengangkat air yunk...bagi sesiapa yang sedang membina badan untuk kelihatan though dan kacak+bergaya+tampan,silalah ke rumah rindasahara ambil baldi...gym percuma ku bagi kat ko jah...ngaaa...

Tapilaaa...dalam cerita ketiadaan air ni...rindasahara lebih suka membuka dari skop yang lebih terbuka...dari manfaat ketiadaan air selama seminggu ni...selain senaman yang dapat mengangkat air ditambah pula dapat membina otot yang dah longlai ni...ketiadaan air juga membantu mengeratkan silaturahim antara kita...masa inilah baru nak berkenalan dengan jiran sebelah rumah...atas rumah...bawah rumah...kalau sebelum ni berselisih bahu pon macam orang asing...dengan ketiadaan air ini membuatkan kita mengenali antara satu sama lain...sambil-sambil tunggu baldi penuh dan Q tu sempatlah bersembang,berjenaka dan bercerita sambil mengumpat sesama sendiri...barulah kenal ini si polan,itu Si anu,rumah sebelah yang langsir so colourful tu namanya Kak A...dan ketika ni jugalaa barulah sedar yang "ohhh,mamat handsome yang saya dok usha tu tinggal sebelah rumah saya rupanya..." suwit2 gitu kan...kemudian kena hempuk dengan future mom in law...hah amekaw...hehehe...

Apa-apa pun...setiap yang terjadi ada hikmahnya..jadi sebelum menuding jari tulunjuk yang bukan main panjang lagi kearah orang lain...tengok-tengoklah dahulu semuanya dari sudut yang lebih besar...kita hidup di negara merdeka,di negara yang aman...kalau tak de bekalan air sesekali merasalah hidup susah orang dulu-dulu...mengangkut air dari sungai bawa ke rumah...tadah air hujan untuk minum...tapi kalau dah lahir bawah air-cond memanglaa rasa susah tahap dewa ke 18 kan...hehehe...sekian dari rindasahara...adiossaa...

Rindasahara:abang handsome...mintak signnnn....:P
There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget