Saturday, February 12, 2011

Setahun Musim Cinta...

Setahun musim bercinta...macam lirik lagu pulak bunyinya kan...tapi ini cuma menggambarkan setahun cinta ku dan dia...sebenarnya pertemuan kami ni tak pernah dirancang pun...ku dengan mamat kat sebelah ni berkenalan secara kebetulan je kat Facebook...macam tak percaya je kan...tapi sampai sekarang ku tak dapat lupa ayat power melebihi laser yang pnjaga gol indon kena kat bukit jalil tempohari beb...dia buka kotak chat dan bertanya...


Dia: Hai...
Ku: Salam...(dalam hati: ko tak pandai beri salam ke???)
Dia: W'salam...blh kenal?
Ku: (Asal lak nk kenal ku?) Perlu ke saya kenal awk???
Dia: Perlu...
Ku: (Selamba sungguh mamat ni...) Okay...

Dengan segala kesombongan tahap dewanya...ku layan acuh tak acuh jelaa...bila diri perasan cun...camtulaa...kan...last dia bagi nombor dia...bila nampak kesungguhan dia...ku pun lembut hati...okaylaa...atas tiket sahabat kan...apalah salahnya ku kawan dengan dia...siap plan lagi...agak-agak melampau mamat ni ku blah...kuang asam tol...hihihi...okaylaa...kami pun jadi kawan...
Lastnya...ku termakan kata-kata ku sendiri...ngeeeee~~~~

Hafiz & Rozie...selalu selama...

Okay...itulah permulaannya perkenalan kami...macam kelakar je...ku akui dia ni jenis baik...paling ku terkujat dia cakap dia tak merokok...aiseh...ku mula rasa best kan...yelaa...first time dengar lelaki tak merokok...dia cakap dia pernah cuba 5 minit je sepanjang hidup dia untuk merokok...tu pun rasa terbakar paru-paru...dia katalaa...bukan ku yang kata...hihihi...

Satu hari kami mesej macam biasa...tup-tup ari tu dia luahkan perasaan dia...aiseh...mulanya ku berat nak terima...ku minta beberapa hari untuk ku berfikir dan memohon petunjuk dariNYA...hah!!!time ni baru nk cari minta petunjuk..sebenarnya ku serik dengan cinta ku sebelum...dan ku fikirkan macam malas dah nak bercinta apa sume...serik beb...bila kita sayang orang tapi orang tak tahu dan kalau tahu pun kompem kena kutok habis punya walaupun kita punya ikatan...muka ku ni...bukan taraf Siti Nurhaliza punya muka...boleh jual...so...ku pun pendam ajelaa...kira kategori cinta dalam hati...nak cakap tapi segan...takut kena reject sebab ku tak santeeek beb...last-last ku yang merana...tapi ku doakan ex ku tu jumpa orang yang mampu mengasihi dia sepenuh hati...aminn...

Habis pasal cinta ku ngan ex ku...lalu ku memikirkan kembali mengenai lamaran...wah...lamaran beb...huhu...lamaran dia...ku cakap pada diri ku...why not ku cuba kan...takkan kerana sejarah silam tu ku nak hukum sume lelaki kan...jadi ku pun cakaplaa.."Okay...kita boleh cuba..."
Hihihi...kelakar tahap awan je kan...couple dalam fon...mula-mula fikir juga, betul ke tindakan ku ni...ku tak kenal dia...jumpa tak pernah...tapi ku pujuk ati...Tuhan takkan bagi ku yang ikhlas kalau ku tak ikhlas meyayangi dia...jadi...ku pun berkata...ku akan sayang dia tanpa syarat...kalau betul dia ikhlas..takpe...kalau sebaliknya pun...ku terima sebagai takdir cinta...

Gambar-gambar ni time pertemuan pertama kitorang...pergi I-city kat Shah Alam...first time jumpa macam kekok je...tapi dia boleh berlagak selamber...so, macam mencabar kan...ku pun buat-buat selamba jugak...dia boleh takkan ku tak boleh kan...lalala..


da jumpa parent dia pun...huhu...

Leka dok cerita...lupa plak nak kenalkan dia kan...huhuhu...nama dia Mohammad Hafizzul..anak sulung dari 2 orang adik beradik...tinggal di Klang, Selangor bersama parent dan adik dia yang belajar di tingkatan 4...kami sebaya...dan mungkin kerana itu kami mudah  serasi...bezanya dia dilahirkan di bulan April...dan ku di bulan September...orangnya biasa-biasa saja...dan kenapa ku sayang dia hanya Allah yang tahu...dan begitu juga dia...namun apa yang ku tahu...ku sayang dia...tanpa syarat...
Pada ku...dia lelaki terbaik yang pernah ku jumpa...ku tak sangka...muka macam garang...tapi dalam ati ada taman...selama ku bersama dengan dia...dia sangat menghormati ku sebagai perempuan...dia pendorongku untuk terus berusaha sampai berjaya...kalau ku tension...ku tepon dia...kompem ilang sume tension sebab dia akan jadi pendengar setia...sifat dia sedikit manjalaa...besalaa...adik beradik tak ramai...hihihi..sorry sayang...terkutok lebih ni...lalala...
bercakap mengenai persamaaan dan perbezaan kami...ku rasa banyak perbezaan kot...yelaa...kalau dilihat dari segi fizikal...ketara dia lebih tinggi dariku...dari segi sifat...kami banyak berbeza dari segi selera makan...dia kurang gemar dengan kopi atau nescafe dan ku ni memang dah addict dengan dua benda alah ni..dia penggemar teh tarik dan itulaa yang tak pernah ku minum sepanjang hidup ku...a.k.a tak gemar langsung...dia kurang gemar kue tiaw..tapi ku ni pantang jumpa kuetiaw...dia gemar makan bihun...ku ni makan bihun banyak sikit memang berumahtangga di toiletlaa jawabnya...selera dia lebih kearah utara...besalaa mak ayah dia berasal dari Perak tapi selera ku lebih terarah ke pantai timur sebab parents ku anak jati Pahang...paling ketara, dia bukan penggemar Mc D...dan ku ni...haish...xleh berpisah dengan Mc D...lalala...banyak beza kan...hihihi...so...macamana nak selesai...bertolak ansurlaa...kan...hihihi

doakan kami bahagia sampai bila-bila...
Dan 13 Februari genaplah kami setahun menjalin kasih...mungkin terlalu awal untuk bercerita mengenai masa depan..memandangkan ku pun masih belajar dan kami masih muda untuk memikirkan itu...cuma perancangan kami...InsyaAllah...inilah cinta yang terakhir untuk kami dan kekalnya sehingga adanya ikatan pernikahan dan sampai ke syurga...amin...

2 comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget