Monday, February 14, 2011

Pudar Kasih

Ku melihat dia keseorangan...hah! ada ku kesah? tapi dari tadi dia asyik main henpon dia...chait...ini tak boleh jadi...nampaknya kasih sayangnya pada henpon tu melibihi kasih sayang dia pada ku...lalu ku datang menghampirinya... "Ye sayang, kenapa..." kau tanya lagi ku kenapa kan...ku datang ni nak minta manjalah...vongok...hah! marah betul ku dengan dia...sejak dia ada henpon baru tu...terus dia mengabaikan ku...kalau tak...makan ku dia suapkan... ku mempamerkan wajah merajuk...kau tak nampak ke...ku merajuk ni?...alahai, tak faham ke... "Kenapa ni..." dia mula berlembut dengan ku... aku semakin menarik muka...dan berlalu meninggalkan dia yang kebingungan...

Malam tu mataku enggan lelap...haish...ku terdengar perbualan dia dengan seseorang dia henpon...ikot ati ni, nak aje ku henyak-henyak henpon tu dan buang dalam longkang...ingat kau ba....gusss sangat...geram betul ku...gara-gara henpon cikai tu...dia langsung tak pedulikan ku...makan pun ku makan sendirian...tak macam selalu...dia temankan...bersama senyuman...alahai...indahnya dunia bersamanya...senyuman indah itu sepatutnya milik ku...ku tak kira...ku nk selidik siapa dalang disebalik semua ini...dalang disebalik perubahan sikapnya yang semakin mendingin denganku...kalau ku dapat...siap jantan tu ku kerjakan...berani-berani dia menganggu ketenteraman orang lain...

Esoknya ku keluar seperti biasa...dia masih tidur di bilik...ku mahu membawa hati yang lara ini...tergamak dia menduakan ku...apakah salahku...adakah ku tak cukup sempurna untuk dia...erm...tak apalah...ku enggan memikirkan selebihnya...kasih sayangnya sudar pudar untukku...mungkin...ku perlu bersedia untuk kehilangannya...bersedia untuk kehilangan sebuah kasih sayang...masih terbayang diruang mata...lambaian tangannya...mulus senyumnya...lembut suara dan halus tangannya...bersabarlah duhai hati...ku tak patut menangis kerana dilukai oleh seorang wanita!!!

"Haa...sayang pergi mana...2,3 hari tak balik..." baru perasan kehilanganku...kenapa tak cari? Puas merajuk...akhirnya pujuk diri sendiri juga untuk pulang...dia membaca surat khabar...ai? tak nampak ke ku baru balik ni...bukan nak sambut seperti selalu...sungguh...dia semakin menjauhiku...sob...sob...kenapalah ini terjadi padaku...sayang...tergamak kau dusati aku...berterus teranglah....

Ku hanya berteleku di pangkin...mengenangkan kasih sayang yang semakin pudar...beginikah pasangan bahagia...akhirnya dia menduakan ku...kesetiaanku dibalas racun berbisa...ohh!!!Tuhan...ku sengsara...ku lihat dia menghampiriku...jiwaku terdera...perlukah kulafazkan kata-kata keramat itu..ermmm...

"Apok,cayang mucuk-mucuk...jom makan...pastu mandi..2,3 hari tak balik badan kotor..."Dia mengendongku..."Miaw!!!" ku cuma mengiyakan...waa...dia masih menyayangiku...terima kasih, Tuhan! I LOVE IT...


apok ku sayang...kuat merajuk ni!!!

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget