Tuesday, March 29, 2011

lesung pipit...cacat yang cantik...

Wahwahwah...entry kali ni adalah mengenai lesung pipit...aiseh...mentang mentanglaa si rinda ni ada lesung pipit...mulalaa nak riak tu...huhuhu...tapi boleh riak ke...sebab lesung pipit ni sebenarnya satu kecacatan...ye sayang...KECACATAN...kecacatan otot yang dipanggil 'zygomaticus'...otot ni terletak di sudut pipi...bagi orang normal,otot ini macam biasa, tetapi bagi si 'cacat' berlesung pipit ni...otot ini dikatakan lebih pendek atau terbahagi kepada dua...
tak percaya jom kita baca yang di bawah ni...

'Lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu, factor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi'

dapat lihat dimana zygomaticus major...huhuhu...
Haa...jadinya...cik rinda ni cacatlaa ye...ish..ish...ish...kasihan...huhuhu...kedua-dua pipi lak tu...erm...tapi inilah yang dikatakan 'cacat yang cantik'...rindasahara mengakui,ramai diluar sana suka pada orang berlesung pipit...nampak sweet gitu...kononnya laa...huhuhu..apa-apa pun...bagi mereka yang rasa mahukan anak mereka punya lesung pipit juga...apalagi...carilah pasangan yang punya lesung pipit...kerana menurut kajian,lesung pipit ini adalah kerana faktor genetik dan ia adalah gen yang dominan...jadi peratusan untuk punya anak yang ada lesung pipit adalah 30-50 peratus...waa...cepat cari orang berlesung pipit...huhuhu...

Tetepi dengan teknologi sekarang...nak lesung pipit boleh dengan cara pembedahan...tapi berbaloi ke...mungkinlaa kan...untuk cantik...siapa taknak cantik...kan...tapi ada juga cakap kalau mahu anak yang ada lesung pipit tenyeh kat pipi anak kecil tu cili atau bawang putih...tapi berkesan ke...nanti tak jadi,kesian plak kat anak tu...huhuhu...

Bagi rindasahara sendiri...rindasahara punya lesung pipit dan abang pun sama...adik je takde...dia dah cantik...tak pelaa...huhuhu...kami mewarisi dari kedua-dua genetik...sebelah emak dan ayah...ayah ada lesung pipit...tapi emak tak ada lesung pipit...cuma ayah saudara rindasahara iaitu adik kepada emak ada lesung pipit...jadi kami pun ada lesung pipit...tapi lesung pipit rindasahara susah nak muncul...kalau senyum...mungkinlaa ada...tu pun tak berapa nak muncul...huhuhu...

Walau apa-apa pun...inilah kuasa Tuhan...betapa kita dicipta sempurna kan...jadi...syukuri nikmat yang ada...sekian...daaaaaaaaaaa.....

wah...ketawa besar ye...nampak tak lesung pipit dia...huhuhu...

erm...lesung pipit yang bukan lesung batu...


No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget