Tuesday, March 15, 2011

Demi cintaku padamu...

Wahhh...tajuk entry kali ni memang tak boleh diterima akal...demi cintaku padamu...cinta pada siapalaa si rindasahara ni ye...ish...ish...ish...oooooppppssss...jangan buat spekulasi bukan-bukan ye...tak apa...teruskan pembacaan kita kearah lainnya...jomm...jelajah...

Part of my collection...want it some more?:D
Entry kali ini berkisar mengenai hobi...hobi?ye..hobi...dalam banyak-banyak cara yang saya suka untuk mengisi masa lapang...antaranya adalah membaca...serius tak tipu ni...saya memang suka membaca...minat yang dipupuk oleh emak sebab emak pun suka sangat membaca...jadi saya terikut-ikut juga...semua ahli keluarga saya suka membaca...percaya atau tidak...kalau membeli akhbar dirumah...memang cukup pakej...Utusan...Berita Harian...Metro...Kosmo!...Sinar...semua versi cerita ada tersedia...belum masuk lagi jika awal bulan...majalah-majalah seperti Mastika...Wanita (sebab emak kan wanita...hihihi...)...al-Islam...dan banyak lagilah jenis-jenis bahan bacaan yang akan dibeli...emak akan menghabiskan sekurang-kurangnya RM12++ semata-mata untuk membeli bahan bacaan untuk dibaca...ermm...memang minat itu dipupuk dari kecil sehingga kini...

Bagi saya sendiri...saya lebih suka bahan bacaan ringan...seperti komik penyiasatan Kudo Shinichi...Detective Conan laa tu...memang sanggup berhabis membeli jika ada...di rumah koleksi komik si Kudo ni memang memenuhi almari saya...ada sebahagiannya sudah hilang...tidak kurang dipinjam terus oleh rakan-rakan...huhuhu...walaupun umur sudah mencecah 20++...minat saya kepada komik si Kudo ni memang tak dapat dilepaskan...

Bagi abang saya...komik pahlawan menjadi pilihan...komik seperti Senjata Misteri,Pedang Setiawan dan banyak lagi jenis-jenis komik yang sewaktu dengannya menjadi pilihan untuk dijadikan koleksi...memang penuh di biliknya komik begini...ermm...agak-agak kalau jual berapa untung ye...huhuhu...dan bagi abang,ini adalah salah satu cara untuk dia belajar membaca...komik sebegitu menjadi pilihan yang paling utama...

Untuk adik...adik lebih feminin berbanding saya...adik lebih suka membaca novel-novel cinta...oleh kerana buat masa sekarang adik belum berkesempatan untuk membeli...selalunya adik akan meminjam di perpustakaan desa atau dari rakan rakan...tapi minat tetap sama...membaca....

Erm...begitulah kami sekeluarga...minat membaca memang dipupuk oleh emak sejak kami kecil lagi...walaupun saya,abang dan adik tidak pandai membaca..namun minat kepada buku telah dipupuk sejak dari kecil...saya sendiri lancar membaca sewaktu di darjah dua...agak lambat bagi kanak-kanak sebaya saya...namun minat kepada huruf memang tidak pernah dilunturkan...dan sehingga kini...minat itu masih ada...dalam menambahkan pengetahuan dengan membaca...sedikit sebanyak dengan perangai yang satu ini saya banyak mengetahui perkara baru...

Kepada emak...terima kasih kerana membuatkan kami suka pada buku dan suka membaca...sehingga sekarang...saya suka membaca...apa yang penting di sini adalah...demi cinta saya pada membaca...saya sanggup menghabiskan masa dan wang untuk membeli bahan bacaan...jadi kepada my Mr Nice Guy...hati-hati ye...saya suka membazir kepada perkara yang begitu...huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...