Tuesday, March 1, 2011

Cinta mee segera...

Aduhai...angkara mengidam nak makan mee segera semalam, hari ni tak pasal-pasal berulang alik masuk bilik termenung a.k.a Bahasa Inggerisnya 'toilet'...memang perut tak boleh tahan dengan kepekatan asid dalamnya...serius sakit derr...huhuhu...xpe...alah bisa tegal biasa...bila lagi nak merasa ulang alik masuk bilik termenung tu kan...rasanya juga bagus untuk mereka-mereka yang nak kurus...telan je sepaket perencah mee segera tu selepas makan...tapi DILARANG sama sekali menggunakan nama 'RindaSahara' untuk mendakwa okay...segala kesakitan adalah atas tanggungjawab sendiri...cakap awal-awal sebelum kena saman kan...huhuhu...

Berbalik kepada kisahnya hari ini mengenai cinta mee segera...atau zaman saya dulu cinta monyet yang terkenal di zaman rock kapak sekolah dulu...kalau difikirkan(sambil merenung mee segera malam semalam)...ia lebih dekat dikaitkan dengan cinta mee segera...kenapa?cuba kita lihat sifat mee segera itu sendiri...senang disediakan...nak kata sedap...pendapat masing-masinglaa kan...cepat juga dihabiskan..sekali makan habis sebungkus...kadangkala berbungkus-bungkus...huhuhu...kan sama dengan cintan cintun zaman sekolah dulu...senang disediakan,asal ada je yang berkenan,jalan...sedap atau tak bergantung kepada kita...adakalanya bergaduh sakan...ish..sih...ish....adakalanya baikkk sangat...dan mudah juga habis...tamat sekolah..tamatlah cerita cinta antara seorang aku dan seorang dia...tapi saya tak menafikan,ada juga yang kekal sampai ke gerbang perkahwinan...Alhamdulillah...rezeki bertemu jodoh awal kan...tapi tidak dinafikan juga ada yang ntah kemana-mana laa perginya cinta tu...erm...agak-agak mana paling ramai ye....

Kepada adik-adik yang masih berada di bangku sekolah tu...saya kat sini tak berniat nak menghalang kamu dari bercouple...yelaa...jiwa remaja...saya pun dulu sekolah juga...sekolah biasa je...untuk kita-kita...bercintan cintun juga...malah saya lebih advance lagi...memang ramai teman lelaki...tapi selalunya mereka saya gunakan untuk networking...terutama dari sekolah berasrama penuh...waa...lagi panjang langkah kaki di sana...tujuan utama...mencedok ilmu pada mereka...maklumlah...orang pandai-pandai ni memang banyak ilmu...nama pun orang pandai kan...dan saya juga gunakan mereka untuk mendapatkan soalan-soalan peperiksaaan..sebab ramai antara guru yang mengajar di sekolah berasrama penuh adalah penanda kertas...for sure dia dah tahu apa yang keluar untuk exam kan...wawawa...bijak betul mempergunakan orang ye...itulah gunanya akal diberikan Tuhan...kan...

Saya pun dulu pernahlaa bercouple masa sekolah dulu-dulu...tapi tak ada yang serius...semuanya hanya mengejar keseronokan je...kemudian saya memikirkan kembali...apa reason saya sebenarnya?tengok orang pun ada couple jadi saya pun turut sama nak merasa?itulah sebab utamanya...tengok orang ada couple,nak juga merasa...ada adik angkat...pun tambah juga koleksi...ada abang angkat,kakak angkat...senang cerita semua yang ber angkat-angkat tu menjadi sajalah...erm...akhirnya tak kemana juga kan...huhuhu..

Bagi pandangan saya sendiri mengenai gejala couple di kalangan adik-adik saya ni...saya tak menghalang...dan tidak juga menggalakkan...ia bergantung pada anda untuk membuat pilihan terbaik...orang kata,tak da pengalaman macamana nak belajar kan...so...carilaa pengalaman...cuma nasihat ikhlas saya pada adik-adik...bercouple boleh...tapi ingat,study lebih penting...pandai-pandai jaga diri dari melakukan perkara yang merosakkan diri sendiri...biasalah,kalau dah bercouple tu rasa nak serah je semua sekali kan...dah tahu padah baru nak menyesal...yang penting...cari cinta dengan ilmu dulu...kasih sayang dengan ilmu...kejayaan...kalau ada couple,ajak dia sama-sama mengejar kejayaan...untuk anda,untuk dia dan untuk masa depan bersama...itupun jika anda betul-betul serius dengan dia...

Bagi yang masih tak ada couple tu...apa pada hal...belajar sampai ke universiti...kat sana lebih ramai yang menanti...serius cakap sebab pengalaman saya menjadi ukuran...kat universiti ni dik,kamu pilihlah...nak yang kurus,sedang-sedang...cute,comel...cantik...kacak bergaya...warak...baik...playboy...playgirl...semua ada...apalah sangat setakat budak nerd kat sekolah tu kalau kamu nak heran dik...kamu akan jumpa berkali-kali lebih baik dari mereka semua...so...belajar betul betul...sebab ilmu tak murah...sampai ke universiti...kemudian...cari ajelaa...huhuhu...

Jadi akhirnya...cinta mee segera ni ada baik dan buruknya...seperti biasa...yang baik ambillah jadi teladan...yang buruk tu...bolehlah dijadikan sempadan...tak boleh buat itu ye..dan...selamat makan mee segera...daaa....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...