Monday, October 24, 2011

Suatu ketika...

Haluuuuuuuuuuuuuuu...semua...yup...dengan kesibukan sekarang ni...sempat lagi rindasahara mencorat coret di sini kan...tak apalah...janji semua tetap berjalan...dan hasilnya ada...weeee~~~

Cerita hari ni mengenai suatu ketika-rindasahara...saja nak recall pengalaman semasa kecil dulu-dulu...ada beberapa peristiwa yang masih terlekat diingatan...ada yang emak ceritakan kepada rindasahara...secara keseluruhannya, emak rindasahara mengkategorikan puteri sulungnya ni seorang yang tak banyak kerenah sewaktu kecilnya...tetapi keras hati...dan di sini sempatlah rindasahara merakamkan gelagat semasa kecil-kecil dahulu dalam bentuk tulisan...jom...check it out!!!

Termakan cili padi
Haaa...inilah cerita yang emak rindasahara selalu berulang-ulang kali ceritakan...yang paling best lah kot...waktu berlakunya peristiwa ni, rindasahara dalam lingkungan usia setahun...sedang-sedang menapak begitu,sambil pegang-pegang barang...emak rindasahara menceritakan...sewaktu tu rindasahara berada di dapur bersama emak...emak tengah asyik memasak...dan rindasahara menyusuri para dapur...kebetulan pula emak rindasahara baru meletakkan cili padi yang baru dibeli di dalam tampi padi...konon nak jemurlah...letak juga berhampiran dengan rindasahara...tengah asyik emak memasak...tiba-tiba dengar rindasahara melalak je...maunya tak melalak...pegi sumbat cili dalam mulut sape suruh!!!memang kecoh satu rumah time tu...ayah dah berkejar tengok apa jadi kat anak perempuan kesayangan dia ni...aiseh...macam-macam je...

Sangkut bawah katil
Ini angkara suka explore...emak jugalah yang bercerita...al-maklumlah,rindasahara ni kecil molek je orangnya...dan peristiwa ni berlaku masa rindasahara baru belajar merangkak...jalan punya jalan masuk bawah katil...emak ingat tak ada apa-apalah, sebab pandai masuk...pandailah keluar kot...tiba-tiba...melalak lagi!!!kesnya tak lepas keluar dari bawah katil...lalu ayah pun jadi hero...masuk bawah katil pegi ambil anak perempuan dia ni...haish...nakal tak henggat!hihihi...

Jatuh tangga
Ini pun sama...emak yang cerita...ia berlaku masa rindasahara baru pandai berjalan...rindasahara ni ada satu baiknya, tak menangis bila terjaga dari tidur...senyap-senyap je...masa ni emak dah tidurkan rindasahara, dan emak pun pergi basuh pakaian...dulu-dulu rumah rindasahara tak ada mesin basuh...maka basuhlah pakai tangan...tengah emak membasuh pakaian,tiba-tiba dengar bunyi something jatuh tangga...tahu-tahu rindasahara dah tergolek bawah tangga sambil melalak..lagi!!!huhuhu...apakan daya...itulah rindasahara...

Makan duit syiling
Ini pun emak juga cerita...masa tu dalam dua tahun...rindasahara ingat-ingat lupa peristiwa ni...almaklumklah,masih kecil...kisahnya apabila rindasahara asyik mengangu ayah tengah buat kerja...tak nak bagi anak dia yang sorang ni gangu, ayah bagilah dua keping duit syiling...sepuluh sen sekeping,dua puluh sen sekeping...biasalah,budak...dapat sesuatu masuk kedalam mulut...tiba-tiba tercekik je...syiling 20 sen...yang 10 sen dah hilang...emak dah kalut, tertelan ke?...memang ditepuk-tepuk belakang rindasahara suruh keluar lagi 10 sen tu...tapi sebenarnya ada tertinggal di luar...nasib baik...huhuhu...

Dikejar emak ayam
Peristiwa ni berlaku masa rindasahara tadika...sampai sekarang rindasahara tak suka emak2 ayam yang bawa anak...kisahnya rindasahara ni ada hasrat nak mencuri seekor anak ayam yang baru menetas dari emaknya...intai punya intai...rindasahara aimed anak ayam yang berjalan paling belakang...tengah nak tangkap tiba-tiba emak ayam tu pusing belakang dan kejar rindasahara...warghhhh!!!tak cukup tanah kau berlari!...hihihi...memanglah kelakar time tu...

Roti di dalam hidung?
Ini pun berlaku masa tadika...konon nak buat magik...masukkan roti gardenia dalam hidung...sekali masuk,lepas keluar...kali kedua...okay lagi...kali ketiga roti tak ank keluar!erk!!!...time tu dah melalak...ayah cuba keluarkan, tapi tak berjaya...lastnya esok pergi hospital,doktor yang tolong keluarkan...apakahhh???

Itulah antara ceritanya...sebenarnya banyak lagi peristiwa lucu rindasahara alami semasa kecil...biasalah...baru mengenali dunia...nak explore...akhirnya menyusahkan...huhuhu...jumpa lagi di lain siaran...daaaaaaaaaaaaaaaaa~~~

Rindasahara:carita tentang kau dan aku<----merujuk kepada abang rindasahara...

1 comment:

  1. muahaha..aku pn penah kena kejar dengan mak ayam. angin takda ribut takda tetiba je kena taji.nasib baik mak aku ada time tu. if tak..hurmm..

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget