Monday, November 28, 2011

Mencari yang sempurna...

Haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu semua...saja nak merepek kat sini buat kali ke berpuluh kali...yezza...apa khabar?rindasahara harap semua sihatlah ye...kepada yang muslim,selamat tahun baru hijrah...harapannya agar tahun ini membawa sinar kepada kita semua seluruhnya...

Baiklah...lama rindasahara memikirkan tajuk terbaik untuk sembang kali ni (sembang ke gebang???)...dan rasanya ini yang terbaik kot...dan kenapa rindasahara memilih tajuk ini...jom...check it out...

Pernahkah kita menjadi Mr/Ms/Mrs perfectionist?sebelum tu...apakebendenya perfectionist tu?hihi...perfectionist ni adalah sejenis tabiat yang bila kita termakan tabiat ni,automatik kita mahukan kesempurnaan tahap tertinggi dalam kehidupan...dan menginginkan yang terbaik dalam kehidupan...pernah kan?kalau pernah,samalah kita...huhuhu...jom tengok apa pro dan kontra nya sifat ini....

Dari segi pro nya,sifat ini memang terbaiklah...kita akan mempunyai pandangan yang tajam dalam sesuatu perkara yang melibatkan diri dan masa depan...sememangnya orang yang perfectionist ni seorang yang sangat-sangat-sangat-sangat-sangat mementingkan kesempurnaan dari setiap sudut...dari perincian pakaian...perawakan dalam kumpulan...sehingga ke hal ehwal rumah tangga...sudu lari sikit dari tempat dia pun akan diperbetulkan...di dalam organisasi...perkara ini bagus bagi seorang pengurus...bahasa senangnya,we want all things going smoothly...semuanya tersusun,teratur...macam orang Jepun...hihihi...

Namun kontranya juga banyak...sebab ia menyumbang kepada terjadinya satu perangai yang digelar 'CEREWET'...mak aih...bila dah cerewet,semua jadi tak kena...serius macam nak pelangkung kepala si perfectionist ni pun ada rasa kot...iyelaa,semua dia yang terbaik...semua orang buat jadi tak betul segalanya...warghhh...memang terbakar segalanya kot...

Rindasahara pernah berperangai macam ni satu ketika dahulu...waktu zaman persekolahan...memang segala-gaalnya mahukan kesempurnaan...dan rindasahara percaya,orang di sekeliling rindasahara masa tu akan bengang gila babai dengan kerenah cerewet tak henggat rindasahara masa tu...tapi kehidupan ni rindasahara ditakdirkan untuk menjadi semakin membesar...walaupun fizikal rindasahara  tidak menampakkan pertumbuhan setara,tapi tetap berubah kan...wasseh..(sila jangan pertikaikan fizikal saya...kikiki)


Apa-apa pun, kita perlu sedar...tiada yang lebih sempurna melainkan Tuhan...hanya Tuhan yang Maha Sempurna...sekian...daaaaaaaaaa...

Rindasahara:Mencari kesempurnaan dalam hubungan...aiseh!

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget