Tuesday, April 12, 2011

tiga segi cinta...

Tiga segi cinta atau cinta tiga segi...ermmm...confused sudah cik rinda ni...tak apalaa...mana-mana pun boleh...wahwahwah...macam dewan bahasa dan pustaka tu cik rinda punya kan...okay...mari kita teruskan dengan entry kali ni...tiga segi cinta...apa yang cik rinda ni cuba nak berbicara kali ni ye...erm...nak tahu...next....huhuhu...

Baiklaa...entry kali ni macam dramatik sikit...menceritakan mengenai perangai rindasahara yang satu ni...sangat-sangatlaa buruk perangai ini,sehinggakan rindasahara pun malu dengan perangai yang satu ni...apa tu ye?perangai suka mempersalahkan yang lain atas kelemahan diri sendiri...memang ketara kelemahan yang ni...ish...ish...ish...buruk betul perangai cik rinda ni...tapi diakui...kita akan ada sifat ni kalau dalam saat menyelamatkan diri...

"Bukan salah ku...soalan exam tu susah sangat...lecturer pun ajar entah apa-apa entah..."
"Dia reject aku sebab dia nak sambung study...aku kasi chancelaa..."
"Ni semua dia punya pasallaa...tak pasal-pasal aku kena buat semua..."

Memang semua ni akan ada dalam hidup kita...termasuk hidup rindasahara...huhuhu...kategori apa ini ye...mungkin sedikit takbur dan riak plus rasa diri bagus sangat...maka rindasahara cakap begitu...atau kerana keegoan yang melampau tinggi langitnya...ermmm...rindasahara pun segan nak bercerita...tapi setakat mampu rindasahara cuba agar tidak menyalahkan orang lain...jika benar-benar salah rindasahara...akui saja kelemahan...huhuhu...

Cuba kita bayangkan dalam sesuatu hubungan yang berkait rapat...kerana satu kesalahan..kita menyalahkan pihak lainnya...pihak lainnya menyalahkan pihak kedua...ketiga dan seterusnya...andai tiada yang ingin menggalas tanggungjawab...selagi itu akan tiada akhirannya...erm...huhuhu...

Apa-apa pun...menunduk jangan sampai kita dikatakan dungu...tidak semestinya kita sentiasa mengakui kelemahan diri kan...ada kalanya perlu untuk kita mempertahankan...pertahankan semampunya...jangan sampai dikatakan riak...huhuhu...

Namun disebalik semua ni...memang kita takkan habis dari terusan menyalahkan...aku salahkan kau...kau salahkan dia...dia salahkan mereka...mereka menyalahkan keluarga mereka...selalunya kita akan menjadi seperti lagu 'bangau oh bangau'...apa salahnya kita mengambil risiko seperti ular yang mahu bertanggungjawab kan...ermm..tapi persoalannya...mampukah kita menjadi seperti ular?mengambil tanggungjawab bukan mainan...bukan saja-saja...bersediakah kita?

Rindasahara:Tanggungjawab bukan pilihan...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget